Specjalnie dla Money.pl wspólnik naszej Kancelarii ekspert prawa energetycznego Kacper Skalski udzielił komentarza do sytuacji związanej ze skargami klientów PGNIG na opóźnienia w wystawianiu faktur za sprzedaż gazu ziemnego.
Zgodnie z informacjami Money.pl „problem trwa już od wielu miesięcy i dotyczy różnych części kraju. PGNiG tłumaczy opóźnienia unowocześnianiem systemu rozliczeń i zapewnia, że faktury za gaz będą dostarczone, jednak nie podaje kiedy. Klienci spółki są zdezorientowani, bo nie wiedzą, ile mają do zapłacenia. Jednocześnie boją się, że gdy w końcu dostaną wyczekiwane rachunki, to kwota, którą będą musieli zapłacić, przekroczy ich możliwości.”
„Ten problem dotyka dziś niemal wszystkich przedsiębiorców, którzy wdrażają duże systemy informatyczne. Wynika to zazwyczaj ze stopnia ich skomplikowania, a także uwzględnienia wielu zmiennych danych, a także np. zmiany przepisów prawa energetyznego – tłumaczy Kacper Skalski Radca Prawny w kancelarii Raczyński Skalski & Partners, ekspert prawa energetycznego.
Radca prawny Kacper Skalski, wskazuje również, że klienci mają prawo do realizacji przysługujących im świadczeń, w tym także ewentualnej wypłaty bonifikat zgodnie z przepisami prawa energetycznego. Jeśli sprzedawca gazu lub energii nie dotrzymuje terminów – klienci mają wówczas prawo złożenia skargi do UOKiK oraz URE.
Zachęcamy do lektury całej publikacji. Link poniżej.